vrijdag 2 november 2018

Wat gebreidesjaals mee maakte.......

Een tijd geleden, werd gebreidesjaals benaderd om een sjaal te repareren. Zonder verdere uitleg eigenlijk. Gebreidesjaals legde beleefd uit dat er nooit hetzelfde wolkleur aan garen voorhanden is en dat ze niet aan reparatieklussen doet. 
Gebreidesjaals wees uiteraard op de vele Sale sjaals die ze heeft, immers voor elke portemonaie is een handgebreide sjaal te koop.


Daarna bleek dat het bij de volgende email 
ging om een Haapsalu bruidssjaal, bij gebreidesjaals gekocht.

W.s. in 2016 of in 2017 misschien.
Gebreidesjaals zei toen:  stuur maar op , ik zal kijken wat ik kan doen, maar ik beloof niks.
Als iets te erg vernield is is het een hopeloze zaak.
( dat bleek ook na contact met de echte Estlandse Haapsalu breisters, die zeiden nooit aan reparatie doen.)

Toen hoorde gebreidesjaals 1,5 maand niets meer.
Zij dacht, toen: w.s. hoeft e.e.a toch niet of het is te erg beschadigd om te laten zien, laat staan terug te sturen.

Immers iets wat kapot is gegaan door de leners, dus anderen: dan is dat in alle redelijkheid soms alleen maar eerlijk om dan 
dat te vervangen, als je in alle eerlijkheid nadenkt.

Verzekering aanspreken of de sjaal vergoeden aan de eigenaar. Dat zou gebreidesjaals doen.

Gelukkig bleek het om een cashmere zijde wollen Haapsalu sjaal te gaan van Ivika Viljasaar bij wie gebreidesjaals al sinds 2013 Haapsalu sjaals  inkoopt.
En wat was de redding voor deze vernielde sjaal?
DIT:

 Op verzoek van gebreidesjaals stuurde Ivika een keer een bolletje casmere zijde wol op, omdat er vaak klanten van te voren de kleur van het mooie, glanzende,cashmere zijde garen willen bewonderen. Immers als je een ecru /room shawl laat breien wil je de juiste kleur zien.
Ecru room en off white, kunnen in tint en nuances qua kleur verschillen.
En het was dezelfde garen.Dus gebreidesjaals kon gaan repareren.

En wat was er vooraf allemaal gebeurd:

Deze Lelie van dalen Haapsalu sjaal was 2 x (??) uitgeleend en 2 keer ( met gaten er al in) gewassen en nadien ook NIET opgespannen, geblockt.

Daarnaast waren er dus daarom ???op verschillende plekken grote en kleine (wel 6 )gaten 
en ook de aangebreide rand om de hele shawl heen,
was op diverse plaatsen kapot gegaan,
Op vele plekken in de sjaal  was er dus een draadje of draadjes gebroken, kapot geknapt , wat op sommige plekken eenmalig was, maar op andere plekken tot grote gaten had geleid.

Gebreidesjaals schrok toen de Haapsalu sjaal bij haar kwam en zij de doos uitpakte.


Maar zo als het gaat, als je echte liefde voor iets voelt en al jaren enthousiast bent over hetgeen  je verkoopt en promoot, je bijt je er in vast.

Om een lang verhaal kort te maken:
Gebreidesjaals heeft er 1 weekend aan besteed en alles gerepareerd. (tegen een bescheiden vergoeding incl. verzendkosten)

De gerepareerde sjaal werd na 3 weer dagen bij de klant bezorgd! is dit service ja of nee?

Ook werd natuurlijk de shawl op nieuw opgespannen.
Zoals je hierboven ziet was de sjaal naar 40 cm breedte gekrompen, maar gelukkig was de Haapsalu lelie van dalen sjaal niet vervild!!!

Aan de achterkant is natuurlijk wel iets te zien, maar de shawl kan 
beslist
 weer gewoon gedragen worden door bruiden.

Aan de voorkant is niets te zien.
hieronder ligt hij te drogen en opgespannen 
en werd hij gelukkig weer 60 cm breed.

Ook de rand kreeg al zijn originele mooie 
punten terug.

Zo zag de Haapsalu sjaal er weer uit toen gebreidesjaals hem terugstuurde 
naar de klant.
Wat een prachtige herfstdag, en wat een Mooie sjaal!

De klant (de eigenaresse en degene die hem geleend had)
waren na ontvangst gelukkig heel blij ermee.

Is dit een goede reclame voor gebreidesjaals?????? Ik hoor het graag van U.

Geen opmerkingen: