Allergisch voor wol? acryl kriebelt niet.

Natuurlijk heb ik zelf mijn voorkeuren voor de luxere garens van wol/zijde. Ik ben ook helemaal weg van de alpaca soorten wol. Kwaliteit en uitstraling staat bij mij hoog op mijn lijstje. De eindeloze kleur schakeringen van de nieuwe soorten garens zoals bij Noro Sekku, daar wordt ik blij van. (Zie bericht van enkele dagen geleden.)
Toch, door het hoge aantal mensen die roepen dat ze allergisch zijn,  kun je dit feit niet negeren. Dus  uitproberen om te werken met acryl.  Deze stola breide ik, omdat ik het verschil wou zien en voelen. Het is een kleine triangle shawl geworden. Hij meet 130 x 70 cm. Is nog TE KOOP.
Bij aanklikken op de foto vergroot hij.
Het voordeel is natuurlijk wel de prijs.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Handgebreide net echt gelijkende katten.

Dikke wollen kniekousen winter 21/2022.

UITVERKOOP, HOGE KORTING.

Hergebruik van wol, uithalen en opnieuw beginnen

Bruidsshawls, Orenburgse shawls, Bruidssjaals voor een ieder die een luxe,originele Orenburgse geitendons bruidssjaal wil op haar trouwdag!