Zwarte shawl, van alle tijden,vroeger en nu.Gebreidesjaals maakte een zwarte wollen kanten shawl.

Een vrouw met grote zwarte shawl, lang geleden vastgelegd door Waterhouse.



Dit keer moest ik een driehoek shawl maken. Een gebreide kanten zwarte shawl van zwarte wol en de sjaal is ruim ,ongeveer 95 x 165/170 cm geworden. Gebreidesjaals heeft er 40 uur aan gewerkt. Maar dan heb je ook wat.
 Het garen is 100% wol en ragfijn. Het is kant en lacegaren en toch zeer behaaglijk warm.
Deze  zwarte sjaal kun je ook bovenaan wat oprollen en uiteraard ook achterste voren met de punt naar voren dragen. Verder kun je hem omslaan en zit je heerlijk in sierlijke outfit in warmte gewikkeld.
Je draagt hiermee een eigen stijl uit.


Vroeger en nu in een plaatje vastgelegd.

Het  lace kantpatroon is goed te zien in de met deze dunne wol gebreide zwarte shawl

Egyptisch zwart kattenbeeldje uit Egypte.(souvenir)


Deze zwarte stola, zwarte omslagdoek is in mijn ogen mooi geworden. Ik hoop dat de draagster er lang plezier van mag hebben. En ze schreef:
Onze schoondochter heeft de zwarte omslagdoek bezorgd. Hij is onwaarschijnlijk geweldig mooi. Nog mooier dan op de foto! En nog groter als ik gedacht had. Werkelijk fantastisch. Ik sta er telkens weer versteld van. Zo' n mooi kunstwerk. Heel veel gr. E.J.





Reacties

meijra zei…
Echt supermooi! Maar brei jij heel de dag? Of doe je het met een machine? Je breidt haast elke week zo'n grote sjaal. Maar het is er altijd 1 waar je echt je aandacht bij moet houden. Als ik in je buurt woonde, kocht ik er nu en dan 1 van je. Ik ben echt niet handig met ajourbreien. Er gaat altijd wel een telefoon of zo. Maar ik geniet van jou mooie creaties.
gr. Meijra
Lieve Mieke,

Deze zwarte is ontzettend mooi! Overigens, dat Egyptsiche kattenbeeldje daar zou ik ook voor gevallen zijn...
Stuur je het eerdere berichtje nog een keer door?
Liefs,

Mariette
Anoniem zei…
Wat een prachtige omslagdoek, maak je ze ook op verzoek ? De stof en het patroon zijn erg mooi, dat wil ik ook ! Ik bedenk weleens een omslagdoek in deze stijl ( maar kan het niet zo mooi maken) kan ik je mailen als het je ook zulke maakt ??

Populaire posts van deze blog

Handgebreide net echt gelijkende katten.

Dikke wollen kniekousen winter 21/2022.

Wol verven met Dylon textielverf, gebreidesjaals en haar probeersels.

Hergebruik van wol, uithalen en opnieuw beginnen

Bruidsshawls, Orenburgse shawls, Bruidssjaals voor een ieder die een luxe,originele Orenburgse geitendons bruidssjaal wil op haar trouwdag!